911 이전의 옵션 거래


9/11 이전 옵션 거래
우리는 공격에 대한 사전 지식을 가진 사람들이 그 정보를 기반으로 거래한다는 증거를 개발하지 못했습니다. 공격 전 특이한 거래를 발견 한 모든 사례에서 우리는 거래 책임자와 직접 대화하거나 거래 기록을 검토하여 합법적 인 거래 전략과 일치하는지 판단 할 수있었습니다. & # 8220;
그러나 매우 다른 결론을내는 3 개의 과학 논문이 있습니다.
Allen M Poteshman : 2006 년 9 월 11 일 & # 8220;의 Journal of Business, University of Chicago Press, 2006, Vol 79, Edition 4, 1703-1726 페이지에 게시 된 비정상적인 옵션 시장 활동 및 테러 공격. Marc Chesney, Remo Crameri 및 Loriano Mancini : & # 8222; Option Markets & # 8220;의 정보통 거래 활동 감지, University of Zurich, 2010 년 4 월, 온라인. Wing-Keung Wong, Howard E. Thompson 및 Kweehong Teh : 911 공격 이전에 S & amp; P 500 지수 옵션에 비정상적인 거래가 있었습니까? & # 8220; Social Sciences Research Network, 2010 년 4 월 발행 , 여기를 보아라.
간단히 요약 해 드리겠습니다.
일리노이 주 어 바나 샴페인 (Allan M Poteshman)의 미국 경제학자 인 유나이티드 항공 (United Airlines)과 아메리칸 항공 (American Airlines)은 2006 년에 9/11 주변의 풋 옵션 거래에 관한 첫 번째 과학 연구에서 유나이티드 항공과 아메리칸 항공 이 결론 : 911에 이르는 옵션 거래에 대한 조사 결과는 특별하게 높은 풋 매입 수준이 있음을 보여줍니다. 이 발견은 공격에 앞서 옵션을 거래 한 정보통 투자자와 일치합니다. & # 8220;
또 다른 과학적 연구는 Wong Wing-Keung (Hong Kong Baptist University, HKBU), Kweehong Teh (싱가포르 국립 대학교, NUS), Howard E Thompson (University of Wisconsin)에 의해 2010 년 4 월에 발표되었다. 911 공격 이전에 S & amp; P 500 지수 옵션에 비정상적인 거래가 있었습니까? & # 8220; 저자는 Standard & amp; 가난한 시장에서 유출되는 전략에 중점을 두어 가난한 & # 500 Index (SPX Index Options) 지수.
기본적으로 Wong, Thompson 및 Teh는 결론에 도달했는데 우리의 연구 결과에 따르면 비정상적인 거래량 부재와 달리 9-11 공격 직전의 옵션 시장에서 거래량의 비정상적인 증가가 있음을 보여 주었다. 공격하기 훨씬 전에 & # 8220;
좀 더 구체적으로 말하면, OTM (at-the-money), ATM (at-the-money) 및 인 - 더 - 돈 (ITM) SPX 인덱스 풋 옵션 및 ITM SPX 인덱스 콜 옵션은 9 월 11 일 이전에 이러한 계약에 비정상적인 거래가 없다는 귀무 가설을 거부하도록 유도합니다. & # 8220;
대신 그들은 OTM, ATM 및 ITM SPX 인덱스 풋 옵션의 비정상적인 거래량에 대한 증거를 찾았습니다 & # 8220; 2001 년 9 월 및 ITM-SPX 색인 통화 옵션 & # 8220; 같은 달. 또한 2001 년 9 월 OTM, ATM 및 ITM SPX 인덱스 풋 옵션이 9-11 공격 직후 및 만료일 이전에 비정상 거래의 증거를 발견했습니다. 이것은 풋을 소유하는 것이 가치있는 투자 였고 소유 한 사람들은 만료일 전에 상당한 이익을 위해 팔 수 있음을 암시합니다. & # 8220;
이 모든 것에서 그들은 내부자가 시장에서 활발하다는 것을 확실히 증명할 수는 없었지만 우리의 결과는 내부자 거래 청구를 뒷받침 할 수있는 확실한 정황 증거를 제공한다는 입장을 취했다.
더욱이 2002 년부터 SEC의 검토에 따르면 SEC는 광범위하고 좁은 지표를 보았다. 그러나 계량 경제학을 전문으로하는 뉴욕 주립 대학의 Paul Zarembka 교수는 9 월 이전에 S & amp; P 500 지수 옵션의 비정상 거래 연구와 관련된 아시아 타임스 온라인 인터뷰에서 나와 인터뷰에서 지적했다. / 11 공격 :
& # 8222; 그 결과에 대해 매우 흥미로운 점은 9/11위원회에서 사용 가능했던 기본 보고서 (S & P 500 색인을 검토 할 수 없다고 말 했음) 옵션이 너무 광범위하기 때문에 옵션을 사용할 수 없습니다. 9/11위원회 보고서에 따르면 광범위한 연구를했고 9/11 전에 어떤 종류의 금융 부정의 증거도 발견되지 않았지만 S & amp; P 500 지수 옵션은 불가능하다고 말한 이유는 흥미로운 이유입니다. # 8217; 조사조차되지 않습니다. & # 8211; 그래서위원회는 일종의 모순입니다.
그리고 그보다 더 많은 것은 S & P 500 지수 옵션을 조사했을 때, 실제로는 9/11 이전에 비정상적인 거래가 있었고 높은 확률을 보였습니다. & # 8220; (2012 년 4 월 27 일 Asia Times Online에서 Lars Schall이 경제학자들을 두려워하고 있습니다.)
2002 년 SEC 검토 평가와는 다른 점은 Chesney, Mancini 및 Crameri가 취리히 대학에서 2010 년 4 월에 발표 한 과학 연구이며, 옵션 시장에서 정보에 입각 한 거래 활동 감지. & # 8220; 9/11 테러에 전념하는 세 명의 저자는 9 월 11 일 테러 공격 직전에 사전 지식에 기반한 주목할만한 내부자 거래가 있었음을 결론 지었다.
1996 년과 2006 년 기간 동안 CBOE에 대한 풋 옵션 거래의 검토 과정에서 과학적 트리오가 적용한 수학적 통계 방법에 대한 자세한 설명 없이는 중요한 결론을 요약했다.
& nbsp; 아메리칸 항공, 유나이티드 항공, 보잉 & # 8220; & # 8211; 후자의 회사는 항공기 제조업체 인 두 항공사의 계약자입니다. 델타 항공 (Delta Air Lines)과 KLM (KLM)은 공격에 이르는 기간 동안 정보에 입각 한 거래 활동의 타겟이었던 것으로 보입니다. 해당 기간 동안 발행 된 신규 풋 옵션의 수는 통계적으로 높으며이 옵션을 행사하여 실현 된 총 이익은 1,600 만 달러 이상입니다. 이러한 결과는 Poteshman (2006)의 결과를 뒷받침하며 테러 공격 전에 옵션 시장에서 비정상적인 활동을보고합니다.
은행 부문에서 Chesney, Crameri 및 Mancini는 9/11과 관련하여 5 가지 정보통 거래 활동을 발견했습니다. 예를 들어, 테러리스트 공격 전날 발행 된 Bank of America, Citigroup, JP Morgan 및 Merrill Lynch의 기본 주식을 보유하고있는 신규 Put 옵션의 수는 비정상적으로 높았습니다. 이러한 거래 전략으로 실현 된 이익은 약 1,100 만 달러입니다. & # 8220;
2011 년 9 월 7 일에 발표 된 새 버전의 연구에서 저자는 2010 년 4 월부터 연구 결과를 고수했습니다. 그들은 강조한 풋 옵션으로 얻은 이익이 어떠한 이유로도 달성 될 수 없었 음을 강조했습니다 행운의 우연이 아닌 우연의 일치를 위해 사용되었지만 실제로는 착취당한 사전 지식에 기반을두고있었습니다.
내 질문 : SEC는 9/11 테러 공격으로부터 이익을 얻는 데 예지력을 사용하지 않은 SEC (그리고 이후에 9/11위원회의 주장)과 일치하지 않는 이러한 과학적 연구 및 연구 결과에 대한 의견을 어떻게 제시합니까?
또한 SmartCEO 당시 편집인 David Callahan이 제출 한 9/11 이전 풋 옵션에 관한 정보 자유 법 요청에 대한 귀하의 응답에 관한 정보를 요청할 수 있습니다. SEC는 다음과 같이 응답했다.
이 편지는 9/11 (9/11)위원회 보고서 제 5 장의 각주 130에 언급 된 문서 증거에 대한 액세스 및 사본을 찾는 귀하의 요청에 대한 응답입니다. (& # 8230;) 우리는 잠재적으로 반응하는 기록이 파괴되었음을 알려 왔습니다. & # 8220;
내 질문 : 왜 SEC는 9/11 내부자 거래 문제에 관한 기록을 파기 했습니까?
관심을 가져 주셔서 감사합니다! 종류에 관해서는, Lars Schall.
내 문의에 대한 SEC의 응답은 & # 8230; 짧은 이야기를 더 짧게 만들기 위해서 : 아무 것도 없었습니다. 따라서이 문제는 아직 해결되지 않은 상태입니다. & # 8211; 연구 분야에서 앞으로 진행될 공식 서사의 극적인 차이로 다루어 져야한다.
더 많은 관심을 필요로하는 9/11 연구의 또 다른 분야는 9/11 이전 몇 주 동안 순환 통화가 크게 증가하는 문제입니다. 이 질문에 연결된 것은 연방 준비 제도 이사회 (Federal Reserve)의 전직 시니어 금융 시장 분석가 인 윌리엄 버그만 (William Bergman)의 사례이기도합니다. 그는 인터뷰에서 내게 9 월에 2001 년 7 월 / 8 월에 M1 통화 공급 증가에 관해 눈을 가진 것을 출판했다고 설명했습니다.
8 월 28 일, 나는이 기사를 워싱턴 D. C. 연방 준비 제도 이사회 (FRB)의 대변인 Michelle Smith에게 다음과 같은 언론에 썼다.
친애하는 Ms Smith, 내 이름은 Lars Schall입니다. 저는 홍콩의 Asia Times Online에서 금융 저널리스트입니다. 내가 수행하는 조사와 관련하여 나는 2001 년 여름의 USD 통화 생산의이 변칙을인지하게되었다. 이 그래프는 9/11 ($ 180 억 대 80 억 달러) 이전의 10 주 기간 동안의 변화를 보여준다.
순환 연방 준비 은행 (US $); 2001 년 9 월 11 일 이전의 주간 변화.
(Blue, 2001, Red, 5 년 평균 (196-2000)
연방 준비위원회를 대신해서 당신에게 공식적인 설명을 부탁드립니다. 이 변칙을 발견 한 후에 윌리엄 버그만 (William Bergman)이 연방 준비 은행 경제학자로 해고 된 이유는 무엇입니까?
종류에 관해서는, Lars Schall.
워싱턴 DC 연방 준비 제도 이사회 (FRB)의 대응은 아라비아 숫자 0과 동일했다.
같은 날 뉴욕 연방 준비 은행의 기자실에있는 Jack Gutt에게도 그 그래프를 보여주었습니다. & nbsp; 나는 연방 준비 은행 (뉴욕)을 대신해 당신에게 공식적인 설명을 요청할 수 있습니까? 부디? 분명히, 이 변칙의 대부분은 NY Fed에서 발생했습니다. & # 8220;
NY Fed의 반응도 제로였다.
그래서 나는 회계 실무 연구원의 연구 책임자 인 William Bergman에게이 기사에 대한 다음과 같은 추가 질문을했습니다.
LS : 연방 준비 제도 이사회 (Fed)가 말한 미화 (USD) 통화의 엄청난 증가에 대한 공식적인 설명은 무엇인가?
WB : 공식적인 & nbsp; & nbsp; & nbsp; 2001 년 7 월 / 8 월 순환 통화 급등에 대한 설명.
LS : 2001 년 여름 Af / Pak에서 비밀리에 작전이 진행 중이라는 현금화 가능성이있는 대안으로 생각하십니까?
WB : 네, 있습니다. 1953 년이란과 같은 비밀 작전에서 실제 화폐 사용의 역사에 비추어 보았을 때, 화폐는 실제로 9/11 테러 직후에 중앙 아시아 작전에 사용되었다는 증거가있다. 9/11 테러 이전에 이미 진행 중이었으며, 2001 년 8 월 (미국의 군사적 위협을 포함하여) 아프가니스탄의 에너지 문제에 관한 미국의 협상이 중단되었다는 최근의 연구와 상원 의원이 최근 아프가니스탄에 대한 현금 지원 하미드 카르자이 대통령은 대통령이되기 전에 (9/11 테러 이후 불과 몇 달 만에) 시작했습니다. & # 8211; 중앙 아시아에서 이미 진행중인 군대 및 / 또는 은밀한 작전에서 현금을 사용하고있을 가능성이 있으며 조사할만한 가치가있는 것으로 보인다.
LS : 다른 설명이 뭐야?
WB : 다른 설명은 분명히 2001 년 아르헨티나에서 개화 된 금융 위기를 포함 할 수있었습니다. 그러나 아르헨티나는 은행 위기에 처하지 않았으며 또한 정치 및 돈세탁 위기의 한가운데에 있었고 현재의 질문에 대한 가능한 링크가있었습니다 . 아르헨티나 통화로의 빠른 선적은 9/11의 정직한 조사에 관심있는 당사자와 관련된 선적 물을 포함 할 수 있었고, 아르헨티나 선적은 2001 년 7 월 / 8 월에 유통 된 5 억 달러의 엄청난 통화 증가가 아니었다.
또 다른 가능한 설명은 Broward Bulldog가 FBI로부터 9/11의 납치범 혐의 사실과 미국을 탈출 한 가족과의 관계에 대한 증거와 관련하여 FBI의 기록을 찾은 플로리다의 FOIA [정보 공개법] 소송에서의 최근 개발에 관한 것입니다. 로버트 그레이엄 상원 의원의 최근 소송에서의 선언은 오히려 무시 무시한 질문을 제기합니다. [1]
이 사건은 그 자체로 가치가 있으며 광범위한 문제를 강조합니다. 9/11 사건에 대한 사전 지식이있는 사람이라면 누구나 미국을 빠져 나가는 것뿐만 아니라 그들과 돈을 함께 챙길 수도 있습니다. 선언 된 국가 비상 사태 또는 전쟁 시간에 자산은 은행 및 기타 금융 기관에서 동결 및 압수 될 수 있습니다. 사실, 우리는 9/11 이후에 그러한 행동을 취했습니다.
그러므로 무언가가 올 것임을 알고 있다면 발작의 위험이있는 장소에서 자산을 가져올 인센티브가 있습니다. 그 점수에 따른 돈은 우리가 9/11의 사건에 대한 책임이 없다하더라도 사전 지식을 가진 당사자를 식별하는 데 도움이되었을 수 있습니다. 그러나 우리는 그러한 조사가 이와 같은 비행 자본과 관련하여 발생했거나 2001 년 7 월 / 8 월 중앙 아시아에서의 은밀한 운영 통화 사용에 대한 증거가 없다.
LS : William Bergman 고맙습니다.
Lars Schall은 독일의 금융 저널리스트입니다.
(Copyright 2013 Lars Schall) 2013 년 9 월 13 일 ASIA TIMES 온라인에 게시되었습니다.

9/11 이전 옵션 거래
& quot; 풋 옵션 & quot; 미국 항공사와 유나이티드 항공은 9/11 직전에 이것들은 효과적으로 주식 가격이 하락할 도박이었고, 일단 공격이 일어 났을 때 일어난 일입니다. 이것은 상인들이 9/11에 대한 사전 지식을 가지고 있었음을 보여줍니다.
이것은 복잡한 이야기이지만 주장은 현실과 항상 일치하지 않습니다.
알 카에다와 상상도 못할 단일 미국 기관 투자가는 9 월 6 일 UAL의 95 %를 9 월 10 일에 115,000 주를 사는 거래 전략의 일환으로 구입했다.
아마도이 결론에 대한 가장 큰 도전은 일리노이 대학의 어 바나 샴페인 (Allan M Poteshman) 교수가 말한 것입니다. 그는 이것을 더 조사하고, 시장 데이터를 통계적으로 분석하여 거래를 시도하고 평가하기로 결정했습니다. 의미. Poteshman 교수는 예고에 대한 논쟁에 몇 가지 이유를 지적했다.
대중 매체, 학자 및 옵션 시장 전문가들에 의해 표현 된 견해에도 불구하고 9.11 테러를 앞두고 테러리스트들이 옵션 시장에서 거래한다는 증거의 결 정성에 의문을 제기하는 이유가 있습니다. 증거에 의문을 제기하는 한 가지 사건은 11 월 12 일 뉴욕시에있는 아메리칸 항공기 추락 사고입니다. OCC 웹 사이트에 따르면 11 월 7 일 3 거래일 전에 AMR 주식 옵션에 대한 Put-Call 비율 7.74였다. 9 월 11 일 직후의 옵션 시장 활동과 테러 사이의 연결에 대한 진술을 토대로 테러가 아마 11 월 12 일의 충돌의 원인이었을 가능성이 있음을 유추 할 수 있었다. 그러나 이후 테러는 모두 배제되었다. 비정상적으로 큰 AMR 풋 - 콜 비율이 11 월 7 일에 우연히 관찰 된 경우일지도 모르지만, 이 이벤트는 분명히 7.74만큼 큰 풋 - 콜 비율이 사실은 아닌지에 대한 의문을 제기합니다. 11 월 12 일 비행기 추락을 넘어, Barron의 10 월 8 일 발간 된 기사 (Arvedlund 2001)는 테러리스트 또는 그 동료들이 AMR 및 UAL 옵션을 거래 한 것으로 보이는 주장에 회의적 일 수있는 몇 가지 추가 근거를 제공합니다. 9 월 11 일 공격. 우선, 이 기사는 AMR 옵션 중 가장 많은 거래가 가장 싼, 가장 짧은 일자의 풋에서 발생하지 않았다고 말합니다. 이 팻은 오는 공격을 알고있는 사람에게 가장 큰 이익을 제공했을 것입니다. 또한 한 분석가가 판매 & # 8221; 지난주 AMR에 대한 권고로 인해 투자자들은 AMR 풋을 구입할 수있었습니다. 마찬가지로, UAL의 주가는 최근에 풋 매입을 늘릴 수있는 기술 거래자에 대한 관심이 충분히 줄어들었고, UAL 옵션은 주식 포지션을 헤지하는 기관에 의해 많이 거래된다. 마지막으로, 옵션에 시장을 만드는 상인은 주문이 불리한 비공개 정보를 기반으로한다고 생각하면 주문이 도착했을 때 부탁 가격을 인상하지 않았습니다. 시장 제작자는 거래를 알지 못했을 것입니다 그것이 일어 났을 때 보통의
그러나 그는 통계 모델을 고안합니다. 이 모델은 결국 예지력과 일치합니다.
옵션 거래자, 기업 관리자, 보안 분석가, 교환 임원, 규제 기관, 검사, 정책 결정자, 그리고 때로는 대중이 특정 사건 주변에서 비정상적인 옵션 거래가 발생했는지 여부를 파악하는 데 관심이 있습니다. 그러한 사건의 가장 대표적인 사례는 9/11 테러 공격이며, 9 월 11 일까지 테러 분자들과 그 동료들이 테러 분자들에 대한 사전 지식을 가지고 거래 된 것을 옵션 시장 활동이 나타 냈는지에 대한 많은 추측이있었습니다 임박한 공격. 그러나이 추측은 옵션 시장 거래의 관련 특성을 이해하지 못했기 때문에 발생했습니다.
가장 큰 거래가 발생한 9 월 10 일 전날 인 9 월 7 일 아메리칸 항공이 제공 한 나쁜 소식을 분석하지 못한 점이 문제입니다. Poteshman 교수는 우리에게 다음과 같이 말했다.
나의 연구는 특정 주식에 대한 시장 조건을 설명하는 분위수 회귀 분석을 포함한다. 따라서 AMR에 대한 9 월 7 일에 나온 부정적인 뉴스에 대한 1 차 수정이 적어도 있습니다.
하지만 정말로 뉴스를 그렇게 쉽게 대할 수 있습니까? Paul Zarembka 교수는 주장을지지하면서 이렇게 말합니다.
Poteshman이 찾는다. 이러한 구매는 [미국 항공 주식에 대한 옵션]. 단순히 임의로 발생하는 확률은 1 %에 불과했습니다.
그러나 우리는 그들이 무작위 적이라는 것을 말하지 않고 오히려 전날 전달 된 중대한 나쁜 소식에 대해 합리적으로 대응했을 수도 있습니다. Poteshman은 본질적으로 (AMR과 관련하여) 사람들이 9/7 뉴스로 설명하기에는 너무 많은 돈을 썼다는 것이므로 다른 설명이 필요하지만 뉴스 자체를 분석하지 않고 어떻게 말할 수 있습니까? 결국, 만약 그 뉴스가 6 개월 만에 파산하게된다면 & # 8221; Put Ratio는 아마 더 중요했을 것이며, Poteshman의 모델은 비정상적인 옵션 시장 활동에 대한 더 많은 확신을 주었지만 예지력에 대한 아이디어를 더 쉽게 만들었을 것인가? 우리는 그렇게 생각하지 않습니다. 분명히 AMR 뉴스는 그다지 중요하지 않았지만 우리는 여전히 당신이 그것을 고려할 때까지 이러한 거래의 중요성을 정확하게 판단 할 수 없다고 말할 것입니다.
알 카에다와 상상할 수없는 단일 미국 기관 투자가는 9 월 6 일 UAL의 95 %를 9 월 10 일에 미국 주식 115,000 주를 인수하는 거래 전략의 일환으로 구입했다. 마찬가지로 의심스러운 거래 9 월 10 일 미국인은 9 월 9 일 일요일 가입자에게 팩스로 보내지는 특정 미국 기반 옵션 거래 뉴스 레터를 추적했다.
9 월 6 일 UAL은 자동적으로 중요하게 보일 것입니다. 하지만 실제로 이것은 투자자가 당시의 다른 시장 조건과 정보를 고려하지 않고도 9/11에 대한 예지력을 가졌음을 수학적으로 나타낼 수 있음을 의미합니까?

형사 내부 거래의 세부 사항을 억제합니다.
CIA의 가장 높은 순위에 직접 연결됩니다.
CIA의 집행 이사 인 "BUZZY" KRONGARD.
"PUT"을 취급하는 관리 된 회사 UAL의 옵션.
Michael C. Ruppert.
FTW, 2001 년 10 월 9 일 - 미국의 주류 언론에 의해 일괄 적으로 무시 당했지만 금융 시장에서의 많은 거래가 세계 무역 센터 및 펜타곤에 대한 9.11 테러 공격의 특이 (형사상) 예지를 나타낸다고하는 풍부하고 분명한 증거가있다. 미화 250 만 달러의 상금을 내지 못했던 이들 거래 중 적어도 하나의 경우에, 회사는 "Put options" 유나이티드 항공의 주식은 1998 년까지 중앙 정보국 (Central Intelligence Agency)에서 현재 최고 경영 책임자 (Executive Director) 직책에있는 사람이 관리했습니다. 1997 년까지 A. B. "Buzzy" Krongard는 투자 은행 A. B. 회장을 역임했습니다. 갈색. A. B. Brown은 1997 년 Banker 's Trust에 인수되었습니다. Krongard는 합병의 일환으로 Carl Levin 상원 의원이 금년에 돈세탁과 관련된 것으로 지명 한 20 개 주요 미국 은행 중 하나 인 Banker 's Trust-AB Brown의 부회장이되었습니다. Banker 's Trust (BT)의 Krongard의 마지막 직책은 "개인 고객 관계"를 감독하는 것이 었습니다. 이 자리에서 그는 미국 상원과 다른 연구원들이 마약 돈 세탁과 밀접한 관계가 있음을 확인한 일종의 은행 업무와 관련하여 세계에서 가장 부유 한 사람들과 직접적인 관계를 맺어 왔습니다.
Krongard (re?)는 1998 년 CIA 국장 인 George Tenet의 변호인으로 CIA에 합류했습니다. 그는 올해 3 월 부시 대통령의 CIA 집행 이사로 승진했다. BT는 1999 년 도이체 방크 (Deutsche Bank)에 인수되었습니다. 합병 된 회사는 유럽에서 가장 큰 단일 은행입니다. 그리고 우리가 볼 수 있듯이 도이체 방크는 911 공격과 관련된 사건에서 몇 가지 주요 역할을 수행했습니다.
알려진 내부 거래의 범위.
이러한 관계를 더 깊이 살펴보기 전에 로이터, 뉴욕 타임즈 및 기타 매스 미디어가 무시하는 내부자 거래 정보를 살펴볼 필요가 있습니다. CIA가 실시간으로 그러한 거래를 미국의 이익에 반하는 테러리스트 공격과 다른 경제적 움직임에 대한 잠재적 인 경고로 오랫동안 감시 해 왔다는 것은 잘 알려져있다. FTW의 이전 기사에서는 Promis 소프트웨어를 사용하여 이러한 거래를 모니터했습니다.
이러한 거래의 중요성을 이해하기 위해서는 두 가지 중요한 재정 용어 만 이해하면됩니다. 및 "풋 옵션"을 포함한다.
& quot; Shorting & quot; 주식을 빌리는 것이지, 현행 시장 가격으로 팔고 있지만, 실제로 주식을 얼마 동안 생산하지 않아도된다. 짧은 계약이 체결 된 후 주식이 급격하게 떨어지면, 판매자는 가격이 하락한 후 주식을 매입하여 계약을 이행하고 사전 충돌 가격으로 계약을 완료 할 수 있습니다. 이러한 계약에는 종종 4 개월의 기간이 있습니다.
& quot; Put Options & quot; 구매자에게 나중에 주식을 팔 수있는 옵션을 제공하는 계약입니다. 예를 들어, 주당 1.00 달러의 명목가로 구입하면 100 주 단위로 판매됩니다. 행사할 경우 계약자는 미래의 날짜에 계약이 발행 될 때 설정된 가격으로 선택된 주식을 판매 할 수있는 옵션을 제공합니다. 따라서 10,000 달러를 투자 할 경우 United 또는 American Airlines의 10,000 주를 주당 100 달러로 묶을 수 있습니다. 옵션을 판매하는 사람은 옵션을 실행하면 해당 옵션을 구매해야합니다. 계약이 성사되면 주가가 50 달러로 떨어지면 옵션 보유자는 주식을 50 달러에 구입할 수 있고 시장이 어디에 있는지에 상관없이 즉시 100 달러에 팔 수 있습니다. 콜 옵션은 실제로 풋 옵션의 반대입니다. 즉, 주식 가격이 올라갈 파생 상품입니다.
"블랙 화요일 : 세계 최대의 내부자 거래 사기"란 제목의 이스라엘 테러 방지를위한 이스라엘 헤르츠 리야 국제 정책 연구소의 9 월 21 일 이야기. 9 월 11 일 공격과 관련된 다음 거래를 문서화했습니다.
- 9 월 6 일부터 7 일까지 시카고 보드 옵션 거래소는 유나이티드 에어 라인에서 4,744 개의 풋 옵션을 구매했지만 396 개의 콜 옵션만을 구매했습니다. 4,000 가지 옵션이 임박한 공격에 대한 사전 지식을 가진 사람들에 의해 구입되었다고 가정하면, 이들 "내부자" 거의 5 백만 달러의 이익을 보았을 것입니다.
- 9 월 10 일, 아메리칸 항공에 대한 4,516 개의 풋 옵션이 시카고 거래소에서 구매되었으며, 이는 748 건에 불과했습니다. 다시 말하지만, 이 불균형을 정당화하기위한 시점에는 뉴스가 없었습니다. 다시, 이 옵션 거래 중 4,000 건이 "내부자"를 대표한다고 가정하면 약 4 백만 달러의 이익을 나타냅니다.
- [위에서 구매 한 풋 옵션의 수준은 정상보다 6 배 이상 높았습니다.]
- 블랙 화요일 직전 시카고 거래소에서 다른 항공사와 비슷한 거래가 발생하지 않았습니다.
- Morgan Stanley Dean Witter & amp; 세계 무역 센터 (World Trade Centre) 22 층을 차지한 ㈜ 코퍼레이션 (Black)은 블랙 화요일 (Black Tuesday) 이전 3 거래일 동안 10 월 $ 45 풋 옵션 중 2,157 개를 샀다. 이는 9 월 6 일 이전에 하루 평균 27 건의 계약과 비교됩니다. Morgan Stanley의 주가는 공격의 여파로 48.90 달러에서 42.50 달러로 하락했다. 이러한 옵션 계약 중 2,000 건이 접근 공격에 대한 지식을 기반으로 구입되었다고 가정하면 구매자는 최소 120 만 달러의 이익을 얻을 수있었습니다.
- Merrill Lynch & amp; 세계 무역 센터 (World Trade Centre) 22 층을 점령 한 깁슨 (The Co.)은 10 월 12,215 달러에 45 달러를 봤다. 그 주식의 이전 평균 볼륨은 하루 252 회의 계약이었습니다 [1200 % 증가!]. 거래가 재개되면 메릴린주의 주식은 46.88 달러에서 41.50 달러로 하락했다. 11,000 건의 옵션 계약이 "내부자"에 의해 구매되었다고 가정하면, 그들의 이익은 약 550 만 달러가 될 것입니다.
- 유럽 규제 당국은 독일의 뮌헨 재보험, 스위스의 스위스 재보험 (Re-Swiss Re), 프랑스의 AXA (AXA of France) 등 주요 재보험 회사의 흑 화요일 재해에 노출 된 거래를 조사하고있다. [FTW 참고 : AXA는 American Airlines 주식의 25 % 이상을 소유하고있어 공격을 "이중 whammy" 그들을 위해.]
2001 년 9 월 29 일 - 샌프란 시스코 크로니클 (San Francisco Chronicle)이 주요 미디어에 눈에 띄지 않는 중요한 이야기에서 " 투자자들은 9 월 11 일 테러 공격이 있기 전에 유나이티드 항공의 주식 거래 옵션을 통해 얻은 이익으로 아직 250 만 달러 이상을 모으지 않고 있다고 거래 및 시장 데이터에 익숙한 소식통은 전했다.
& quot; 미수금은 투자자들 (정체성과 국적을 공개하지 않은)이 파업에 대한 사전 지식을 갖고 있다는 의혹을 불러 일으킨다 "고 밝혔다. 그들은 지금 감히 나타나지 않습니다. 공격이 있은 지 4 일 동안 거래를 중단하자 수사관들이보기 시작하기 전에 신속하게 현금을 내고 상을 수여 할 수 없었습니다.
"UAL Corp. 의 10 월 시리즈 옵션은 총 2,070 달러의 지출을 위해 테러 공격 3 거래일 전에 매우 특별하게 구입되었습니다. 투자자들은 옵션 주식을 각각 100 센트 씩 90 센트 씩 매입했다. [이것은 230,000 주를 나타냅니다]. 이러한 옵션은 현재 각각 12 달러 이상으로 판매되고 있습니다. 아직도 2,313 개의 소위 말하는 "put" Option Clearinghouse Corp "에 따라 미결제 옵션 (277 만 달러 및 231,300 주 상당)
유나이티드 거래에 익숙한 소식통은 도이치 뱅크 알렉스 (Deutsche Bank Alex)를 찾아 냈다. 브라운 (Brown)은 독일 거대 은행 인 도이체 방크 (The Deutsche Bank)의 미국 투자 은행이며, 투자 은행은이 옵션 중 적어도 일부를 구매할 때 " 이것은 1998 년까지 Krongard에 의해 관리 된 작업이었습니다.
다른 뉴스에서 보도 된 것처럼 도이체 방크는 뮌헨 재보험과 관련된 내부자 거래 활동의 중심지이기도합니다. 공격 직전.
CIA, 은행과 중개인.
CIA와 은행 및 중개업 세계 사이의 상호 관계를 이해하는 것은 위의 계시가 이미 무서운 의미를 파악하는 데 중요합니다. CIA의 역사에서 중요한 선수들을 살펴봄으로써 CIA, 월가 및 대기업의 역사를 살펴 봅시다.
클락 클리포드 (Clark Clifford) - 1947 년 국가 보안법 (National Security Act of 1947)은 클락 클리포드 (Clark Clifford) 민주당 당원, 전 국방 장관, 해리 트루먼 (Harry Truman) 대통령 고문에 의해 작성되었습니다. 1980 년대에, First American Bancshares의 의장으로서 Clifford는 부패한 CIA 마약 은행 인 BCCI에 미국 해안을 운영 할 수있는 라이센스를 부여하는데 도움이되었습니다. 그의 직업 : 월 스트리트 변호사이자 은행가.
John Foster와 Allen Dulles - 이 두 형제는 "디자인 된" 클리포드를위한 CIA. 두 사람 모두 세계 대전 중 정보 작전에 적극적이었습니다. 알렌 덜레스 (Allen Dulles)는 스위스 주재 미국 대사였으며 나치 지도자들을 자주 만났으며 독일에 대한 미국의 투자를 돌 보았다. 존 포스터 (John Foster)는 드와이트 아이젠 하워 (Dwight Eisenhower)에서 국무 장관직을 맡았고 알렌 (Allen)은 아이젠 하워 (Eisenhower)에서 CIA 이사로 근무했으며 나중에 JFK에 의해 해임되었다. 그들의 직업 : 오늘날 가장 강력한 파트너 - 설리반 월스트리트 법률 사무소, 크롬웰.
빌 케이시 (Bill Casey) - 로널드 레이건 (Ronald Reagan)의 CIA 국장이자 OSS의 베테랑 인이란 콘트라 (Iran-Contra)에서 수석 언쟁하는 사람은 리차드 닉슨 (Richard Nixon) 증권 거래위원회 위원장이 맡았다. 그의 직업 : 월 스트리트 변호사이자 주식 중개인.
데이비드 도허티 (David Doherty) - 현 뉴욕 증권 거래소 부회장은 중앙 정보국 (CIA)의 퇴역 고문 변호사입니다.
조지 허버트 워커 부시 - 1989 년부터 1993 년 1 월까지 대통령은 1976-7 년부터 13 개월 동안 CIA 국장을 역임했다. 그는 현재 빈 라덴 가족과 공동 투자를하고있는 전국에서 11 번째로 큰 국방 청부업자인 칼라일 그룹의 유료 컨설턴트이다.
A. B. "Buzzy" Krongard - 중앙 정보국 (CIA)의 전무 이사는 전 투자 은행 회장직을 맡고 있습니다. Brown and Banker Trust의 전 부회장.
존 도이치 (John Deutch) - 클린턴 행정부의이 은퇴 한 CIA 국장은 현재 마약 돈 세탁에 대해 반복적으로 명백하게 관여 한 두 번째로 큰 은행 인 시티 그룹 (Citigroup)의 이사회에 참석했다. 여기에는 Citigroup의 2001 년 마약 구입 자금으로 알려진 멕시코 은행 Banamex가 포함됩니다.
Nora Slatkin - 이 은퇴 한 CIA 집행 이사도 Citibank 이사회에 앉습니다.
Maurice "Hank" Greenburg - 세계에서 세 번째로 큰 자본 투자 풀 관리자 인 AIG 보험의 CEO는 1995 년 가능한 CIA 이사로 떠 올랐습니다. FTW는 그린버그와 AIG가 CIA의 마약 매매 및 비밀 작전과 긴 관련을 두 번 연속 공개했습니다 9 월 11 일 공격 직전에 중단되었다. AIG의 주가는 공격 이후 크게 회복되었다. To read that story, please go to fromthewilderness/free/ciadrugs/part_2.html.
One wonders how much damning evidence is necessary to respond to what is now irrefutable proof that CIA knew about the attacks and did not stop them. Whatever our government is doing, whatever the CIA is doing, it is clearly NOT in the interests of the American people, especially those who died on September 11.

옵션 넣기.
betting against United and American Airlines before 9/11.
One of the 9/11 scandals is the "put options" placed on United and American airlines stock values the week before 9/11 by someone trying to make a buck on the tragedy.
This was BIG NEWS in the world financial press in the weeks after the attacks, with numerous articles in mainstream media speculating that Osama had just made the sickest stock trade in history. However, most of the articles didn't mention that the Stock Markets are monitored in real time (among other reasons, it could provide intelligence about these types of threats). It is unlikely that someone perpetrating a major crime such as 9/11 would provide evidence of their planning such as the stock trades on United and American airlines, since it would draw serious scrutiny and probably disrupt plans for the atrocity (assuming the atrocity wasn't tacitly given the green light in order to provide the pretext for the Homeland Security police state and the seizure of the Middle East oil fields).
A few weeks later, From the Wilderness, published by Michael Ruppert, linked the put options on the affected airlines (and a few other companies, located in the towers) to A. B. Brown, a firm formerly headed by the Executive Director of the CIA (the number three position).
The stories about the put options suddenly disappeared from the media, and now only the underground press, largely on the web, talks about them. To date, there has not been any public investigation by the government of who placed the stock trades (A B Brown was merely one of the firms used, the identities of the traders is not publicly known).
When the 9/11 Commission report was released in 2004, it was available as a PDF download. The first thing I searched for was mention of the pre-9/11 stock trades on United and American airlines. The Commission report explained it was not significant, since the traders did not have connections to al-Qaeda. The report did not discuss if the traders had connections to the CIA.
Lars Schall.
independent German journalist tracking the details of 9/11 insider trading.
AN ASIA TIMES ONLINE EXCLUSIVE INVESTIGATION.
Insider trading 9/11 . the facts laid bare.
There can be no dispute that speculative trade in put options - where a party bets that a stock will drop abruptly in value - spiked in the days around September 11, 2001 - even if the US Securities and Exchange Commission and the 9/11 Commission will not say so. More than a few people must have had advance warning of the terror attacks, and they cashed in to the tune of millions of dollars.
Understanding Special Operations.
Understanding The Secret Team.
an interview with Fletcher Prouty.
A stock broker called me from Washington a few days before the Bay of Pigs was planned to take place and said, "Colonel Prouty -- he just happened to know me, he didn't know my job, but he said -- Colonel, can you give me any explanation why, all of a sudden, people from the Pentagon are calling me buying sugar stock?" Sugar stock had dropped to pennies, because Castro had boycotted American sugar down there and the companies had lost a lot of money. But, all of a sudden, people who knew about the prospect of the invasion were buying sugar stock $10,000, $20,000 at a time, and sugar stock demand was going up well before the Bay of Pigs landing. They were running it as a commercial venture.
Follow the Money? God forbid.
Why was the cashing out of billions of dollars just before the 9/11 attacks never investigated?
They Made a Killing.
Did people who knew about secret, CIA-led coups use that information to game the stock market?
Posted Tuesday, Oct. 28, 2008.
Mystery of terror `insider dealers'
by Chris Blackhurst, The Independent, 14 October 2001.
Share speculators have failed to collect $2.5m (£1.7m) in profits made from the fall in the share price of United Airlines after the 11 September World Trade Centre attacks.
The fact that the money is unclaimed more than a month later has re-awakened investigators' interest in a story dismissed as coincidence.
It may be that investors who were able to predict the share price crash so skilfully are reluctant to be seen profiting from tragedy. But investigators now wonder whether there is a more sinister explanation.
The authorities are examining the possibility that if they knew what was coming, traders were intent on taking their profits immediately, before regulators had woken up to any possible scam. But investors failed to foresee that the first response of the US stock markets to the disaster was to suspend all trading for four days, thereby denying them the chance of cashing in their profits.
Further details of the futures trades that netted such huge gains in the wake of the hijackings have been disclosed. To the embarrassment of investigators, it has also emerged that the firm used to buy many of the "put" options -- where a trader, in effect, bets on a share price fall -- on United Airlines stock was headed until 1998 by "Buzzy" Krongard, now executive director of the CIA.
Until 1997, Mr Krongard was chairman of Alex Brown Inc, America's oldest investment banking firm. Alex Brown was acquired by Bankers Trust, which in turn was bought by Deutsche Bank. His last post before resigning to take his senior role in the CIA was to head Bankers Trust -- Alex Brown's private client business, dealing with the accounts and investments of wealthy customers around the world.
There is no suggestion that Mr Krongard had advance knowledge of the attacks.
Between 6 and 7 September, the Chicago Board Options Exchange saw purchases of 4,744 "put" option contracts in UAL versus 396 call options -- where a speculator bets on a price rising. Holders of the put options would have netted a profit of $5m (3.3m) once the carrier's share price dived after 11 September. On 10 September, more trading in Chicago saw the purchase of 4,516 put options in American Airlines, the other airline involved in the hijackings. This compares with a mere 748 call options in American purchased that day. Investigators cannot help but notice that no other airlines saw such trading in their put options.
It was not just airlines that were targeted by remarkably canny investors. One of the biggest occupants of the World Trade Centre was Morgan Stanley, the investment bank. In the first week of September, an average of 27 put option contracts was bought each day in its shares. The total for the three days before the attacks was 2,157. Merrill Lynch, anotherWTC tenant, saw 12,215 put options bought in the four days before the attacks, when the previous days had seen averages of 252 contracts a day.
저작권 및 사본; 2001 Independent Digital (UK) Ltd.
Reprinted for Fair Use Only.
the 9/11 Commission's explanation.
from Nic in New York:
On the insider trading, the alibi:
A single U. S.-based institutional investor with no conceivable ties to al Qaeda purchased 95 percent of the UAL puts on September 6 as part of a trading strategy that also included buying 115,000 shares of American on September 10.
Ah. "No conceivable ties to al-Qaeda" equated with "no advance knowledge."
The assumption is that foreknowledge could come only through an al-Qaeda connection.
No mention of stories from London, Frankfurt, Tokyo et al. or of trades in anything other than UAL and AAR put options (WTC tenants, reinvestors).
What about the uncollected $2.5 million? Who was the "small airline" responsible for the puts purchased in London?
Al Qaeda has been alleged to have used a variety of illegitimate means, particularly drug trafficking and conflict diamonds, to finance itself. While the drug trade was a source of income for the Taliban, it did not serve the same purpose for al Qaeda, and there is no reliable evidence that Bin Ladin was involved in or made his money through drug trafficking.128 Similarly, we have seen no persuasive evidence that al Qaeda funded itself by trading in African conflict diamonds.129 There also have been claims that al Qaeda financed itself through manipulation of the stock market based on its advance knowledge of the 9/11 attacks. Exhaustive investigations by the Securities and Exchange Commission, FBI, and other agencies have uncovered no evidence that anyone with advance knowledge of the attacks profited through securities transactions.130. Highly publicized allegations of insider trading in advance of 9/11 generally rest on reports of unusual pre-9/11 trading activity in companies whose stock plummeted after the attacks. Some unusual trading did in fact occur, but each such trade proved to have an innocuous explanation. For example, the volume of put options - investments that pay off only when a stock drops in price-surged in the parent companies of United Airlines on September 6 and American Airlines on September 10-highly suspicious trading on its face. Yet, further investigation has revealed that the trading had no connection with 9/11. A single U. S.-based institutional investor with no conceivable ties to al Qaeda purchased 95 percent of the UAL puts on September 6 as part of a trading strategy that also included buying 115,000 shares of American on September 10. Similarly, much of the seemingly suspicious trading in American on September 10 was traced to a specific U. S.-based options trading newsletter, faxed to its subscribers on Sunday, September 9, which recommended these trades. These examples typify the evidence examined by the investigation. The SEC and the FBI, aided by other agencies and the securities industry, devoted enormous resources to investigating this issue, including securing the cooperation of many foreign governments. These investigators have found that the apparently suspicious consistently proved innocuous. Joseph Cella interview (Sept. 16,2003; May 7,2004; May 10-11,2004); FBI briefing (Aug.15,2003); SEC memo, Division of Enforcement to SEC Chair and Commissioners,"Pre-September 11,2001 Trading Review," May 15,2002; Ken Breen interview (Apr.23,2004); Ed G. interview (Feb.3,2004).
Mike Ruppert describes 9/11 insider trading.
several articles on the insider trading scandals.
SUPPRESSED DETAILS OF CRIMINAL INSIDER TRADING LEAD DIRECTLY INTO THE CIA's HIGHEST RANKS.
CIA EXECUTIVE DIRECTOR "BUZZY" KRONGARD MANAGED FIRM THAT HANDLED "PUT" OPTIONS ON UAL.
Michael C. Ruppert.
FTW, October 9, 2001 - Although uniformly ignored by the mainstream U. S. media, there is abundant and clear evidence that a number of transactions in financial markets indicated specific (criminal) foreknowledge of the September 11 attacks on the World Trade Center and the Pentagon. In the case of at least one of these trades -- which has left a $2.5 million prize unclaimed -- the firm used to place the "put options" on United Airlines stock was, until 1998, managed by the man who is now in the number three Executive Director position at the Central Intelligence Agency. Until 1997 A. B. "Buzzy" Krongard had been Chairman of the investment bank A. B. Brown. A. B. Brown was acquired by Banker's Trust in 1997. Krongard then became, as part of the merger, Vice Chairman of Banker's Trust-AB Brown, one of 20 major U. S. banks named by Senator Carl Levin this year as being connected to money laundering. Krongard's last position at Banker's Trust (BT) was to oversee "private client relations." In this capacity he had direct hands-on relations with some of the wealthiest people in the world in a kind of specialized banking operation that has been identified by the U. S. Senate and other investigators as being closely connected to the laundering of drug money.
Krongard (re?) joined the CIA in 1998 as counsel to CIA Director George Tenet. He was promoted to CIA Executive Director by President Bush in March of this year. BT was acquired by Deutsche Bank in 1999. The combined firm is the single largest bank in Europe. And, as we shall see, Deutsche Bank played several key roles in events connected to the September 11 attacks. .
(note: most publications refuse to touch this material, one need not defend Larry Flynt's other publications to understand the importance of this interview - no nudity on that page, it is "G" rated)
Krongard and Blackwater.
This story was on the New York Times website on Saturday, November 17, 2007:
State IG's Brother Quits Blackwater.
By THE ASSOCIATED PRESS.
Published: November 17, 2007.
Filed at 5:34 a. m. ET.
WASHINGTON (AP)-- The brother of embattled State Department Inspector General Howard Krongard quit as an adviser to Blackwater Worldwide on Friday, two days after the relationship with the security contractor was sharply criticized by a congressional oversight committee.
Erik Prince, Blackwater's top executive, said the conflict-of-interest questions raised by the connection prompted Alvin ''Buzzy'' Krongard to submit his resignation.
''I have reluctantly accepted it,'' Prince said in a statement.
It's unclear whether the move will salvage Howard Krongard's damaged credibility and career, however. The House Oversight and Government Reform Committee plans to meet in December to determine if Howard Krongard testified truthfully about his brother.
Alvin Krongard never received any payment for his work on Blackwater's advisory board, which only met once, Prince said.
Prince said there are no allegations of impropriety against Alvin Krongard for his membership on Blackwater's board, a group recently created to help the North Carolina-based security company plan future business activities.
Blackwater is a major State Department contractor and the subject of ongoing federal investigations. One of those is examining whether Blackwater guards violated use-of-force rules during a Sept. 16 shooting in Baghdad that left 17 Iraqis dead.
Prince said there is no evidence that Howard Krongard's ability to perform his oversight duties was compromised by Alvin Krongard's relationship with Blackwater.
''The publicized allegation of an 'apparent conflict of interest' against his brother Howard, with whom Buzzy has not been close for years, is just that, an allegation,'' Prince's statement said.
Alvin Krongard's departure from Blackwater's board comes two days after the connection was made public during a hearing by the House Oversight and Government Reform Committee. In sworn testimony Wednesday, Howard Krongard was asked by Democratic members of the committee about his brother's ties to Blackwater, and he angrily said there weren't any.
But when confronted by committee members with evidence Alvin Krongard had joined the board, Howard Krongard called his brother during a hearing break and was told he attended a Blackwater advisory board meeting in Williamsburg, Va., on Monday and Tuesday. Before that conversation, Howard Krongard said he was not aware of the link.
Howard Krongard then told the committee he was recusing himself from any inquires related to Blackwater.
On Thursday, however, Alvin Krongard challenged Howard Krongard's version of events. According to the oversight committee's chairman, Rep. Henry Waxman, D-Calif., Alvin Krongard called the committee and said he had told his brother well before Wednesday's hearing about his decision to become a strategic adviser to Blackwater.
In a move that further escalated the differences, Howard Krongard's attorney on Friday sent Waxman a copy of notes she said Howard Krongard took during an Oct. 31 conversation with his brother. The call was initiated by Howard Krongard and lasted 10 minutes, said attorney Barbara Van Gelder.
''No financial interest whatsoever,'' the notes read, referring to Alvin Krongard's explanation of his status with Blackwater. ''Was on short list for advisory board but not taking it.''
In a side note to himself on the same page, Howard Krongard wrote, ''Why would anybody go on the board now?''
Asked to reconcile the conflicting versions, Van Gelder called the situation ''he said, he said.''
''These discrepancies between the testimony of Howard Krongard and the information from Buzzy Krongard raise questions about the truthfulness of Howard Krongard's testimony,'' Waxman said in a memo delivered Friday to committee members.
The union that represents U. S. diplomats on Friday repeated its call for Krongard to step down.
''We still believe he should step aside temporarily until this issue has been fully resolved by the appropriate bodies,'' said John Naland, president of the American Foreign Service Association.
Waxman said he plans to invite the Krongard brothers to testify at the December hearing.
If both appear, it's likely to be a chilly reunion. They speak rarely.
Alvin Krongard contacted the committee after receiving a letter from Waxman seeking information about his connections to Blackwater and any communication he may have had with Howard Krongard about the company.
Alvin Krongard said he was watching his brother testify on television and heard him say there was no Blackwater connection.
''You could have blown me over,'' Alvin Krongard told the committee, according to Waxman's memo.
Alvin Krongard recounted for the committee the conversation he had with his brother prior to the hearing.
'''He asked me whether I had any financial interest or any ties to Blackwater, and so I told him 'I'm going on their board,''' Alvin Krongard told the committee, according to Waxman's memo. ''He responded by saying, 'Why would you do that?' and 'Are you sure that's a good idea?'''
It was his decision to make, Alvin Krongard told his brother, and ''we just differed on that,'' according to Waxman's memo.
Van Gelder, Howard Krongard's attorney, asked Waxman not to hold the December hearing.
''There is no legitimate legislative purpose to be gained by publicly pitting two brothers against each other,'' she said in a letter to Waxman.
The role of the advisory board is to offer ''leadership advice'' on the paths Blackwater should take to expand its business, according to the company. Prince invited Alvin Krongard to join the board in July.
Expenses for attending board meetings would be covered and board members would receive a $3,500 honorarium for each meeting attended. The money could be paid to them or to a charity of their choice.
In addition to recusing himself from matters related to Blackwater, Howard Krongard also said he is no longer involved in corruption investigations related to the flawed construction of the U. S. Embassy in Baghdad, a $600 million project that is beset by logistical delays and security concerns.
Associated Press writer Matthew Lee contributed to this report.
U. S. Suggests, Without Proof, Stock Adviser Knew of 9/11.
By ALEX BERENSON.
Published: May 25, 2002.
A San Diego stock adviser who is accused of bribing an F. B.I. agent to give him confidential government information may have had prior knowledge of the Sept. 11 attacks, a federal prosecutor said yesterday. But a judge disregarded that contention and the adviser's lawyer called the allegation ludicrous.
In a court hearing in San Diego, Kenneth Breen, an assistant United States attorney, said the adviser, Amr Ibrahim Elgindy, tried to sell $300,000 in stock on the afternoon of Sept. 10 and told his broker that the stock market would soon plunge. ''Perhaps Mr. Elgindy had preknowledge of Sept. 11, and rather than report it he attempted to profit from it,'' Mr. Breen said.
Mr. Breen, coordinator of the stock market unit of a government task force set up to investigate financing for terrorist groups, offered no other evidence that Mr. Elgindy had prior knowledge of the attacks.
A lawyer for Mr. Elgindy said the allegation appeared to be motivated by the fact that Mr. Elgindy is Muslim and was born in Egypt. Senior F. B.I. officials also said they had no evidence that Mr. Elgindy had prior knowledge of the attacks.
In the hearing yesterday, Mr. Breen asked Judge John A. Houston of Federal District Court in San Diego to hold Mr. Elgindy without bond. Mr. Elgindy, also known as Tony Elgindy and Anthony Pacific, recently moved $700,000 to Lebanon and is a serious flight risk, Mr. Breen said.
Judge Houston disregarded Mr. Breen's claims about Mr. Elgindy and Sept. 11. But the judge said there was enough other evidence that Mr. Elgindy might flee to justify detaining him at least until a June 6 hearing to determine whether he should be moved to New York for a trial.
Jeanne Geren Knight, a lawyer for Mr. Elgindy, said after the hearing that Mr. Breen's allegations were ludicrous and untrue. ''The government, for lack of factual evidence, has decided to smear my client with terrorist innuendoes,'' Ms. Knight said. ''This is smacking of racial profiling.''
Mr. Elgindy and four other people, including one current and one former F. B.I. agent, were charged Wednesday with using confidential government information to manipulate stock prices and extort money from companies. Jeffrey A. Royer, who was an F. B.I. agent before joining Mr. Elgindy's stock advisory firm in December, accepted $30,000 from a partner of Mr. Elgindy's in exchange for providing Mr. Elgindy with information about current criminal investigations of companies, prosecutors allege.
Mr. Elgindy and his partner, Derrick W. Cleveland, sold short the shares of companies that they learned were under investigation, according to the indictment. (Short sellers borrow shares and sell them, hoping to buy them back later at a lower price and pocket the difference.) Then Mr. Elgindy publicized the negative information on two Web sites he ran, hoping that the companies' stocks would fall, prosecutors say.
At the hearing yesterday, Mr. Breen said that on the afternoon of Sept. 10, Mr. Elgindy contacted his broker at Salomon Smith Barney and asked him to sell $300,000 in stock in his children's trust funds. During the Sept. 10 conversation, Mr. Elgindy predicted that the Dow Jones industrial average, which at the time stood at about 9,600, would soon crash to below 3,000, Mr. Breen said. Mr. Elgindy was unable to sell the stock before markets closed Sept. 10, and it was instead sold Sept. 18, the first day that markets reopened for trading after the attacks, Mr. Breen said.
The Salomon Smith Barney broker contacted the F. B.I. after the attacks to report the conversation, Mr. Breen said. He did not identify the broker. A spokesman for Salomon Smith Barney confirmed that Mr. Elgindy was a client but said that Salomon did not comment on matters relating to its clients.
Mr. Elgindy also transferred more than $700,000 to Lebanon in the months after the attacks, Mr. Breen said. When F. B.I. agents raided Mr. Elgindy's home outside San Diego on Wednesday, Mr. Breen said, they found $43,000 in cash, as well as a loose diamond and faxes indicating that Mr. Elgindy had been tipped about the raid and had given his wife a power of attorney to liquidate his assets.
Ms. Knight, Mr. Elgindy's lawyer, denied that Mr. Elgindy had any prior knowledge of the attacks.
Mr. Elgindy's wife is from Louisiana, Ms. Knight said, adding that his mother was a pediatrician and his father a professor. ''Tony isn't political at all,'' she said. ''He's a capitalist. He's not going to move to a third world country.''
Senior law enforcement officials said yesterday that investigators had no hard evidence that Mr. Elgindy had advance information about the Sept. 11 attacks. So far, they have not found anyone who had prior knowledge of the attacks, they said. But they said the investigation into why Mr. Elgindy tried to sell the shares in his children's trust accounts before Sept. 11 had raised questions that had not been fully answered.
Mr. Elgindy has been an active supporter of Muslim causes. In 1999, he arranged to bring 30 Muslim refugees from Kosovo to the United States, according to The Daily Herald of Chicago.
Mr. Elgindy said the violence in Kosovo, Serbia's southern province, appalled him, comparing it to the shootings at Columbine High School in Colorado. ''Take Columbine, have it occur five times a day for a year, and that's Kosovo,'' Mr. Elgindy told The Daily Herald.
Mr. Elgindy's father and brother are also active in Arab and Muslim causes. His father, Ibrahim Elgindy, founded an umbrella group of Muslim organizations in Chicago and led a 1998 protest on behalf of Muhammad A. Salah, whose assets were seized that year after the United States government linked Mr. Salah to Hamas, the radical Palestinian group. Mr. Elgindy's brother, Khaled, has worked for several Arab political groups.
Neither Ibrahim Elgindy nor Khaled Elgindy has ever been linked to terrorism. Khaled Elgindy did not return calls yesterday. Ibrahim Elgindy could not be reached for comment.
Mr. Elgindy himself publicly criticized the Sept. 11 attacks. In a press release that day, his company, Pacific Equity Investigations, said, ''We must seek, find, apprehend and destroy those who are responsible for this terrorist attack.''
Two days later, Mr. Elgindy put out another press release, saying that he had forwarded to the F. B.I. and the Securities and Exchange Commission ''many Internet posts and messages that may have relevance on this tragedy and the capture of the responsible parties behind it.'' He also asked that investors refrain from selling short the stocks of any United States companies or the United States dollar.
Mr. Elgindy sold the shares in his children's trusts five days later.

Comments

Popular Posts